mandag 30. september 2013

Problemer med sentralstøvsugeren

Støvsugeren har sluttet å fungere for tredje gang på tre uker. Problemet er at det blir for høy temperatur i rommet der støvsugeren står. Styret har bedt Rolfsbukta AS/OBOS om å finne en løsning på problemet. Det er usikkert når støvsugeren vil fungere igjen.

Brannvarsling (korrigert)

Etter service på brannvarslingsanlegget har styret fått beskjed om følgende:

Hvis alarmen utløses i en leilighet, så utløses alarmen samtidig i alle leiligheter i samme oppgang. Samtidig går det alarm hos brannvesenet som rykker ut.
Hvis alarmen utløses i garasjeanlegget, så utløses alarmen samtidig i alle leiligheter i både Pollen 1 og 2.

Dette er en kontrabeskjed i forhold til det som tidligere har blitt annonsert, og styret ber beboere se bort fra info som tidligere har blitt lagt ut på informasjonssiden.

Dersom alarmen utløses i en leilighet ved et uhell, ved damp fra dusj/bad, røyk fra matlaging osv. finnes det en mulighet for å skru av alarmen via branntavlen i oppgangen. Da må samtidig brannvesenet kontaktes slik at utrykning avbrytes. Hvis dette gjøres må man være helt sikker på at man selv har utløst alarmen. Styret forventer ikke at alle beboere lærer seg dette, men de som ønsker å lære hvordan dette gjøres kan kontakte styret.

I hver leilighet er det en røykvarsler i nærheten av inngangsdøren. Denne er koblet til brannvarslingsanlegget i bygningen og MÅ ALDRI BERØRES.

Dersom en beboer ønsker å koble ut brannalarmen i egen leilighet midlertidig i forbindelse med oppussing, gulvsliping eller annet, må styret kontaktes for å koble ut alarmen. Dette gjøres fra branntavlen i oppgangen, og IKKE ved å skru ned detektoren. Dersom en detektor skrus ned av beboer må servicetekniker inn i leiligheten for å tilbakestille anlegget. Kostnadene dette medfører vil bli belastet eier av leiligheten.

I tillegg til detektoren som er koblet til brannanlegget, har leilighetene også en eller flere røykdetektorer som går på batteri, og som ikke er koblet til brannanlegget. Denne kan trygt berøres, og her må batteriet skiftes av beboer hvert år.

Beboer/eier av leilighet har ansvar for at brannslukningsutstyret i leiligheten fungerer. Det er utplassert en vannslange under vasken på kjøkkenet. Denne må inspiseres og testes hvert år.

søndag 8. september 2013

Husk å stille klokken på varmestyringen

Den kalde årstiden nærmer seg igjen og det er på tide å kontrollere at klokken på din varmestyringsenhet viser riktig tid for at dag/natt-innstillinger av temperaturen skal fungere korrekt. Dessverre resetter klokken seg hvis det har vært strømbrudd og i løpet av sommertiden har det vært et par korte strømutkoblinger som har ført til at klokken i din varmestyring har blitt nullstilt.

Vi har tidligere laget en lettfattelige bruksanvisning for å stille klokken, se artikkel her.

Du kan ellers finne mer informasjon og bruksanvisninger for varmestyringen hvis du går til seksjonen Varme på siden Nyttig info A-Å.

Nye TV-dekodere 17. september

Som styret informerte om i april, vil TV-dekodere i samtlige leiligheter bli skiftet ut som følge av ny kabel-TV-avtale. Alle beboere skal nå ha fått e-post fra Sønnico om installasjonsdato 17. september. Leiligheter i Rolfstangveien 8 tas fra kl 8 - 12 og leiligheter i Rolfstangveien 10 tas fra kl 12 - 16. Det er viktig å kontakte Sønnico v/ Henrik Isaksen på tlf 22088214 eller henrik.isaksen@sonnico.no hvis tidspunktet ikke passer.

Husk at de gamle dekoderne skal returneres til Canal Digital. De nye dekoderne følger, som for tidligere dekodere, leilighetene og må bli igjen ved eierskifte.

Du administrerer selv dine abonnement og tjenester via Mine sider på www.canaldigital.no.