fredag 25. september 2015

Snarøya Skoles Loppemarked


 
Vi tar igjen mål av oss til å lage høstens store happening for både kunder og frivillige; små og store – Snarøya Skoles musikkorps loppemarked!

 
Budskapet er enkelt:


1.       17. – 18. oktober er vi igjen klare for høstens happening; Snarøya Skoles Musikkorps historiske loppemarked

2.       Rydd og lever inn lopper!

3.       Sett av tid i kalenderen og kom sammen med familien; store og små; for å gjøre et kupp!

 
Korpset er stadig mer populært og vokser. F.o.m. i år spilte to skoletog på Snarøya. Ett for Snarøya Skole og ett for Storøya Skole. 

 
Loppemarkedet er korpsets viktigste inntektskilde; og korpset bruker alle midler de får inn til å dyrke frem gode musikkopplevelser hos våre små; til stor glede for oss alle på Snarøya, Fornebu, Langodden og Fornebulandet.

 
De viktigste tipsene:

 
Vi tar imot “lopper” – alt fra knapper til senger!
Hvor og når kan loppene leveres?

 Du kan levere tirsdag 13. – fredag 16.oktober fra kl. 18 – 21 på Snarøya skole i Snarøyveien 90
Trenger dere hjelp til henting av “lopper”?

 For avtale om henting, ring: Elizabeth Heuch Olbjørn, telefon 95 70 13 99 loppis.snaroya@gmail.com 

 Henting av lopper skjer tirsdag 13. - torsdag 15.oktober fra kl. 18 – 21. 
 
Lopper vi ikke kan ta imot:
Vi er takknemlig for alle som gir oss lopper, men kan dessverre ikke ta imot: hvitevarer, madrasser, gamle dataskjermer og TV'er (flatskjermer er OK) eller defekte lopper.

Med vennlig hilsen

Loppemarkedkomitéen v/Pelle 
 
 
 

fredag 4. september 2015

Naboinformasjon om Rolfsbukta Terrasse


 
På vegne av Rolfsbukta Utvikling KS har vi i Vedal Entreprenør ønske om å orientere naboer om byggearbeidene som skal starte i Rolfstangveien 30.
Vi skal bygge 72 leiligheter fordelt på 5 hus.

Viser for øvrig til referat fra Naboinfomøte 25.juni 2015.


Status pr 2.sept 2015:
Vi har mottatt «IG» (igangsettingtillatelse) fra Bærum Kommune for grunn- og VA-arbeider (vann og avløp).
Vi har mottatt «Tillatelse til støyende arbeider» fra Bærum Kommune.

Grunnarbeidene vil vare fra september til desember. Deretter er det betongarbeider desember til februar og råbyggmontasje med byggeplasskraner februar til juli. Ferdigstillelse av prosjektet er mai 2017.

Dette skjer i september:
Oppstart blir fra mandag 7.sept med graving for vann og avløp. Vi starter ved innkjøringen og krysser nederste del på tomta til Rolfstangveien 12 og fortsetter mot tomta. Traseen blir inngjerdet med anleggsgjerde.

Samtidig starter vi med etablering av anleggsvei innerst i tomta som kommer ut øverst i Rolfstangveien (ved bommen). Her blir det utkjøring av løsmasser.
Ca uke 38 vil vi starte fjellarbeider med borring og sikring. Sprengning vil ha oppstart fra ca uke 39-40.


Arbeidstider:

Normal arbeidstid vil være fra mandag til fredag kl 07:00 – 19:00. Støyende arbeider vil skje mellom kl. 08:00 og 17:00 bortsett fra en pause midt på dagen etter avtale med Bærum Kommune.

Helse, miljø og sikkerhet:
Byggeplassen og riggområdene er gjerdet inn. Det er adgang forbudt for uvedkommende på byggeplassen, så fremt det ikke foreligger tillatelse fra prosjektledelsen.

Ved særskilte behov i forhold til støyplager kan Vedal tilby alternativt oppholdssted i vår brakkerigg som skal oppføres i Rolfsbuktveien 17. Kontaktperson for dette er Thomas Juell, Vedal Entreprenør.
Multiconsult er engasjert til å utføre en tilstandsrapport på de nærliggende boliger før sprengningen starter. De dette gjelder blir kontaktet for avtale om inspeksjon, jfr referat fra naboinfomøte 25.juni.

Byggeplassorganisasjon:






Byggherre:
Rolfsbukta Utvikling KS
 
Adresse:
c/o Eiendomsplan Management AS, Thunes vei 2, 0274 Oslo
 
Byggherrens representant:
Kontaktperson:
AF Gruppen Norge AS v/AF Eiendom
Tormod Søbyskogen
22 89 11 00   
906 33 483 
Totalentreprenør:
Vedal Entreprenør AS
 
Prosjektleder:
Lasse Fremgård
9159 9734
Prosjekteringsleder:
Synne Helgerud
9588 7558
Anleggsleder:
Thomas Juell
4144 5516

For spørsmål i forbindelse med prosjektet, ta gjerne kontakt med vår administrasjon. Vi vil gjøre vårt beste for å svare og være behjelpelige.

Vi ønsker å kunne bistå naboer med all nødvendig informasjon i løpet av prosjektet. Vi oppfordrer derfor alle til å sende sin mailadresse til oss, da det meste av vår kommunikasjon fremover vil skje elektronisk.

 

torsdag 3. september 2015

Husk å sjekke og rengjøre nedløp fra terrassene


I disse flom-tider har vi allerede hatt ett tilfelle av tett sluk som førte til lekkasje hos naboen under.  Saken ble heldigvis løst raskt, men viktig påminnelse til oss alle.
 
Med vennlig hilsen Styret