onsdag 13. november 2024

Julegrantenning 1. desember

Tradisjonen tro blir det julegrantenning ved vannspeilet 1. desember kl 18:00.

Korverket synger julen inn.

Ta gjerne med familie og venner!

Velkommen

Hilsen styret Rolfsbukta Huseierforening



tirsdag 15. oktober 2024

Lenge siden slukene er renset?

Beboere er selv ansvarlig for at alle sluk rengjøres jevnlig, det anbefales ca to ganger i året ved normal bruk. Rensing av sluk er viktig for å unngå lekkasjer, fuktskader og vond lukt.

Leilighetene har sluk på baderomsgulv og vaskerom. Utløpet for vaskemaskin har også en vannlås som må demonteres og renses. 

Har du leilighet med vaskerom, så er det verdt å merke seg at det går ikke vann via denne vannlåsen. Her er derfor ofte heller problematikken at vannlåsen kan gå tørr og kloakklukt kan slå inn i rommet. Løsningen er å helle litt vann i sluket en sjelden gang iblant.

Å sette tilbake vannlåsen i sluket krever høy presisjon. Bruk litt Zalo rundt gummikanten. Den må stå 100 prosent nøyaktig i vater for at ikke kloakklukt skal slå tilbake. Kommer det vond lukt i et baderom er dette som regel feilen som er gjort etter rensing av sluk.

Rensing av sluk er godt dokumentert under Nyttig info - Avløp i leiligheten.

På tide å sjekke varmestyringen

Nå står den kalde årstiden for dør og har du den originale

Techem Assisto varmestyringen kan det være smart å sjekke at klokke og dato går riktig. Det var nylig strømstans og denne sentraltypen resetter klokken hver gang strømmen går og dermed går varmeprogrammet feil.

Vi minner også om at den 14. og 28. i måneden åpnes alle radiatorventiler og varme slippes ut. Radiatorene vil være varme et par timer. Dette er ikke en feil, men gjøres for at ventilene ikke skal sette seg.

Til slutt et sparetips: Baderomsgulv er også basert på vannbåren varme og justeres med manuell ventil (hjul) bak plastlokk nede ved døren. Den holder en konstant temperatur døgnet rundt, alt avhengig av hva den er stilt på. Bare marginal justering ned kan gi ganske store besparelser. Og er du lenge borte av gangen er det en god idé å skru mer ned.

Mange synes varmestyringen kan være litt vanskelig å forstå. Men den er grundig beskrevet på Nyttig info-siden og vi anbefaler alle å ta en kikk.

Husk også at du kan lese av forbruket ditt løpende gjennomø året på Techem beboerportal. Tidligere ble denne bare oppdatert en gang i året, men fra i fjor ble det endret til løpende oppdatering.

onsdag 2. oktober 2024

Koksa transformatorstasjon fremdrift

Elvia har sendt ut nyhetsbrevet under om Koksa transformatorstasjon:


Forberedende arbeider


Innkjøring fra Rolfsbuktveien sør til verkstedene, vaskehallen og padelbanene er lagt om. Gangvei til padelbanene er via Rolfsbuktvei 17/Mekonomen ved bruk av vindeltrappen. Det samme gjelder for beboere i brakkeriggen oppå «plata». For myke trafikanter som leverer eller henter bilen sin til/fra bilvask er det etablert en gangvei langs med bygningen til Rolfsbuktveien 17/Mekonomen.

Kanal og basseng med fontene ble befart før sprengningsarbeidene ble påbegynt og Elvia har satt ut to rystelsesmålere i tillegg til måleprogram som var etablert fra før.


Bygg- og anleggsarbeider - pågående

Sprengningsarbeidene for Stasjonsbygget er i hovedsak utført, men det gjenstår noe sprengning i øst. Det er ikke registrert rystelser over grenseverdiene.

Byggegropa for transformatorcellene må sikres med spunt før utgraving pga grunnforholdene. Spunting startet i dag 1.10. Påregnet varighet for spuntarbeidene er ca 3 uker.

Planlagt fremdriftsplan for de bygningsmessige arbeidene:

Bygningsmessige arbeider er i rute og skal være ferdigstilt før ferien i 2026. Etter det vil andre installasjonsarbeider bli utført frem til høsten 2027 og anlegget skal være klart for spenningssetting før vinteren 2027/28.


Hvilke ulemper medfør arbeidene for naboer og interessenter?

I kommende periode vil det bli relativt mye støy pga. spuntarbeidene.

Det benyttes «vibrolodd istedenfor «fallodd», noe som reduserer påkjenningen (støy og frekvens).

Iht. kommunens tillatelse kan sterkt støyende arbeid utføres mellom kl. 08.00 og 17.00 (mandag – fredag) med 1 times pause.


Er det eventuelle avklaringspunkter med naboer og interessenter i forhold til planlagte arbeider?

Elvia kan kontaktes – se under.

Det blir et bytte av prosjektleder i Koksa prosjektet fra 07.10.2024. Ny prosjektleder blir Stefan Jonryd. Rutiner og den gode kontakten med dere naboer og interesserte vil bli videreført.


Kontaktpersoner hos Elvia
Sverre Sande*
Byggeleder Bygg (hovedarbeidene)
Mobil: (+47) 907 40 164
E-post: sverre.sande@byggestyring.no

Stefan Jonryd**
Prosjektleder
Mobil: (+47) 482 99 935
E-post: stefan.jonryd@elvia.no


* Byggeleder kontaktes når det oppstår situasjoner som er relatert direkte til byggeplassens arbeider og må informeres om/løses fort.

** Prosjektleder kontaktes når det er generelle henvendelser relatert til byggeplassens arbeider og andre forhold.


Detaljplan for nettanlegg

Generell info om detaljplan her: https://veiledere.nve.no/detaljplan-for-nettanlegg/

Detaljplan Koksa ligger her: Elvia eller NVE

Med vennlig hilsen
Elvia AS


Trenger du hjelp ved evakuering eller nødsituasjon?

Styret har ansvaret for helse, miljø og sikkerhet i sameiet. Som et ledd i brannsikkerheten skal vi kunne informere brannvesenet om hvilke beboere som ikke selv er i stand til å rømme fra egen leilighet og som trenger bistand ved evakuering. 

Vi ber derfor om at den enkelte sameier rapporterer til styret dersom de ikke er i stand til å rømme sin bolig ved brannalarm. Denne informasjonen vil styret dele med brannvesenet og andre redningsetater når alarmen går.

Vi trenger:
  • Sameiers navn
  • Oppgang
  • Etasje
  • Leilighetsnummer (står i karmen på inngangsdøren)
Send til styret@pollensameiene.no

torsdag 19. september 2024

Informasjon om sammenslåing og oppklaring i endring av felleskostnader

Noen svar på spørsmål om faktura for husleie:

1. Hvorfor har faktura for oktober forfall 1.10 og ikke 20.10?

Dette skyldes at faktureringen av felleskostnader nå etter sammenslåingen ble sendt ut manuelt. Neste fakturering vil ha den normale fakturadato.

2. Hvorfor står det Pollen 1 boligsameie på fakturaen når det sammenslåtte sameiet heter Pollen boligsameie?

Vi venter enda på at navneendringen skal gå gjennom i våre systemer, det er flere avdelinger som kobles på og derfor tar noen aspekter dessverre litt tid.

3. Hvorfor har jeg fått nytt seksjonsnummer på fakturaen?

Beboerne i tidligere Pollen II har fått nye seksjonsnummer, slik det fremgår i innkallingen til årsmøte fra 24. oktober 2023.

4. Trenger jeg som beboer å foreta meg noe rundt tinglysing?

Nei, den enkelte sameier trenger ikke foreta seg noe.

5. Hvorfor får jeg faktura kun som eFaktura når jeg hadde avtalegiro?

Du må sette opp avtalegiro på nytt for det nye boligsameiet.


Videre har OBOS sendt ut følgende:

Vi ønsker med dette å informere om noen viktige oppdateringer knyttet til sammenslåingen av Pollen I Boligsameie og Pollen II Boligsameie, som nå er slått sammen til Pollen Boligsameie.

I forbindelse med sammenslåingen har det nye sameiet fått en justert fordelingsbrøk. Når felleskostnadene fra begge tidligere sameier ble slått sammen og fordelt etter denne nye brøken, medførte dette at enkelte har mottatt faktura med høyere felleskostnader enn tidligere.

Denne justeringen er et resultat av den nye fordelingen som er basert på tinglyst brøk, og den er nødvendig for å sikre at fremtidige fordeling av kostnader er korrekt.

Vi beklager at denne endringen ikke ble kommunisert tydeligere før utsendelsen av de nye fakturaene. Det ble informert om mulige justeringer i forbindelse med sammenslåingen på det ekstraordinære årsmøtet 24. oktober 2023, men vi beklager at det ikke ble sendt ut tydelig informasjon som minnet om dette i forkant av utsendelsen av nye faktura.

Det er imidlertid viktig å påpeke at denne justeringen er midlertidig. Felleskostnadene vil bli vurdert på nytt i forbindelse med utarbeidelsen av budsjettet for det sammenslåtte sameiet, og dette vil sannsynligvis medføre endringer i de totale felleskostnadene. Vi vil jobbe sammen med det nyvalgte styret for å utarbeide budsjettet så snart vi har avholdt årsmøte for å offisielt velge inn styre for det nye sammenslåtte sameiet, noe som vil skje i løpet av de nærmeste ukene.

Videre vil vi informere om at vi arbeider med utbetaling av overskytende kapital fra før sammenslåingen. Denne prosessen er allerede påbegynt og vil bli gjennomført i løpet av kort tid.

Vi takker for forståelsen og ber dere ta kontakt ved eventuelle spørsmål.


Med vennlig hilsen

For Styret i Pollen I Boligsameie

Bendik Hoff Hjort

OBOS Eiendomsforvaltning AS

onsdag 18. september 2024

Takk for at du følger husordensreglene og tar hensyn i hverdagen

Sameiet er avhengig av at alle beboere i fellesskap hjelper til med å forvalte vår bygningsmasse og våre arealer gjennom respekt for regler og god etterlevelse av reglene. Reglene er nedfestet i vedtekter og husordensregler og kan leses her: Husorden

Styret er satt til å forvalte vårt fellesskap. Styret har behov for å benytte tid og krefter på gjøre en så god jobb som mulig for alle sameiere. I den sammenheng er det kjedelig og "bortkastet" tid at vi må gå rundt som ett "politi" for fellesskapet. Det er mye tid og ressurser som går med til å etterse at husordensreglene følges.


Det gjør at vi ber om hjelp fra alle til å følge spesielt disse reglene:

1) Gjesteparkering skal benyttes til gjester. 
Den enkelte sameier kan kun benytte gjesteparkeringen til kort av- og pålessing. Dette gjør at din bil ikke kan stå på gjesteparkeringen ut over dette. Dette gjelder også din bil nummer 2 eller din arbeidsbil. Det bør være unødvendig at vi skal påminne dere om dette.


2) Kjøring på eiendommen
Det er kun helt nødvendig kjøring som skal foretas på veiene rundt sameiet. Når kjøring foretas skal 5 km/t respekteres. Vi har alle kort vei fra garasje til heiser og kjøring på gangveiene bør unngås for alt annet enn helt nødvendig (tung) vare- og syketransport.


3) Trapper og fellesarealer
Det er ikke tillatt å ha gjenstander/møbler stående i trapper og fellesarealer, som hindrer adkomst til rømningsveier, renhold og vedlikehold. Det er viktig at våre arealer tjener sin hensikt med tanke på rømning og enkel adkomst. Det er i øyeblikket alt for mye som lagres i oppgangene. Det er forståelse for at vogner og annet kan ta stor plass, men vi ber om at ut over den vognen som benyttes til daglig så skal ikke oppgangen benyttes til lagring. Det er noe plass under trappene i kjelleretasjen som kan benyttes som lager for øvrige barnevogner, evt så må boder og leilighet tas i bruk.

Dette et viktig punkt med tanke på tilgjengelighet, men også med tanke på rømning ved brann. Når en oppgang er tett av brannrøyk er det ikke en god ting å snuble i gjenstander som står lagret.
Renholdet blir også dårlig når vogner, sykler, skohylle og annet må flyttes på. Dette øker kostnadene og reduserer kvaliteten på renhold.

4) Søppel
Vårt sameie har søppelsug med en diameter som skal respekteres. Dersom det du skal avhende er større enn innkastet så må du ta deg bryderiet med selv å benytte kommunens gjenbruksstasjoner eller ambulerende gjenbruksstasjon. Det å sette igjen sin søppel i søppelrommet, eller i øvrige fellesområder gjør at våre kostnader øker og gjennom det alles husleie. Alle søppelrommene har nå kost og feiebrett, skulle ikke være nødvendig at "nedfall" fra din avhending av søppel ikke tas opp.

5) Parkeringsplasser i garasje
Parkeringsplassen skal benyttes til å parkere motorkjøretøy. All annen løsøre er brannfarlig og skal IKKE lagres på plassen.

Siste fakturautsendelse fra OBOS

Som enkelte beboere sikkert har lagt merke til, så har det kommet to fakturaer samtidig fra OBOS den siste tiden. En for september med forfall 20.9 og en for oktober med forfall allerede 1.10.

I tillegg er begge fakturaene merket Pollen 1 boligsameie - selv om du bor i Pollen 2.

Styret undersøker saken med OBOS og kommer tilbake med informasjon straks vi vet mer om hva som har skjedd.

søndag 25. august 2024

Varsling sprengning Koksa transformatorstasjon

Fra 20. august starter en fem ukers periode med støyende arbeid som boring, sprengning, pigging og fjerning av fjell. 

Dette vil føre til vibrasjoner i området, og noen vil nok si «det føles som om hele huset rister!». 

Du kan registrere telefonnummeret ditt inne på entreprenørens nettsider hvis du ønsker å bli varslet i forkant av hver salve:

lørdag 17. august 2024

Status Koksa transformatorstasjon

Tekst og foto er sakset fra Eliva:

Forberedende arbeider med omlegging av kabler er avsluttet og hovedentreprise (bygg) er i gang. Detaljplan som ble godkjent av NVE i mai 2024 ble ikke påklaget. Elvia følger opp vilkårene som er stilt i vedtaket. Om kort tid blir innkjøring fra Rolfsbuktveien sør til verkstedene, vaskehall og padelbane oppe på «plata» lagt om til Rolfsbuktveien øst. Mer informasjon kommer i eget brev snart.

Kanal og basseng med fontene blir befart i neste uke – uke 34. Representant(er) fra boligsameiene blir med på befaringen. Elvia vil vurdere behovet for flere rystelsesmålere
(pr i dag er 8 stk montert).

Bygg- og anleggsarbeider - pågående

Entreprenør Consto Anlegg Øst fortsetter med å etablere anleggsplass. Veiene til verksteder, mm. er delvis lagt om og blir ferdig anlagt om kort tid. Kjørevei innenfor anleggsområde for transport blir anlagt. Vegetasjon er fjernet innenfor tiltaksområdet. Fjell er blottlagt og neste arbeidsskritt er å fjerne fjell.



Sprengningsarbeider som består av sømboring (boring i stein/fjell), sprengning, bergsikring og utlasting av fjell vil foregå etter planen i et tidsrom av fire til fem uker (uke 34 – 38, endringer kan forekomme, dersom grunnforholdene er annerledes enn antatt/kartlagt).




I hvilket tidsrom gjennomføres disse arbeidene?

Hovedarbeider bygg: på plan - Uke 23 (03.06.2024) – Uke 23 (11.06.2026)
forsinkelser kan forekomme.

Forberedende arbeider: Avsluttet

Hovedarbeidene kom forsinket i gang pga saksbehandling av detaljplan, men opprinnelig planlagt tidspunkt for ferdigstillelse av arbeider bygg skal holdes (forsering av arbeider - Uke 23 (11.06.2026). Dette for å ha mulighet å nå sluttfrist spenningssetting «Nye Koksa transformatorstasjon» i oktober 2027 iht. Fornebubanen’s fremdrift.

Hva betyr dette for naboer og interessenter?

Hovedarbeider bygg

Denne 5-ukers perioden prosjektet går inn i nå blir preget av sterkt støyende arbeider (boring, sprengning, pigging og opplasting av fjell) og rystelser i omgivelsene pga. sprengningssalver. Utførende underentreprenør Kjell Foss lager sprengningsplan og begynner med forsiktig sprenging. Geoteknisk vurdering blir gjort fortløpende.

Det må påregnes rystelser og støy som følge av sprengningsarbeidene. Restriksjoner er fastsatt og rystelsesmålere er utsatt. Rystelsene registreres for hver salve. Salvestørrelse blir justert ved behov. Elvia måler og overvåker både rystelser, støvdanning og akustisk støy kontinuerlig.

Det blir mulighet for naboer å melde seg på sprengningsvarsling der nabo får varsling på mobil før sprenging. Nærmere info om påmelding kommer.

Infoskriv (vedlagt dette nyhetsbrevet) blir også lagt i postkasse til nærmeste naboer.

I henhold til kommunens tillatelse kan sterkt støyende arbeid utføres mellom kl. 08.00 og 17.00 på dagen med 1 times pause.

Er det eventuelle avklaringspunkter med naboer og interessenter i forhold til planlagte arbeider?

Elvia er i kontakt med styremedlemmer angående kanalen og med grunneier/leietakere angående omlegging av veiene.



tirsdag 2. juli 2024

Planer for Fornebu Sør - du kan uttale deg

I disse dager har Bærum kommune sendt ut varsel om vedtatt planprogram for Fornebu Sør, det vil si området som kommer oppå T-banens endestasjon og driftsvognhall.

Fornebu Sør. Illustrasjon: Rodeo Arkitekter

Her legges det opp til byutvikling i tråd med føringene i Kommunedelplan 3 for Fornebu (KDP3) og Bærum kommunes samfunnsmål. Det heter videre at Fornebu sør skal utvikles som et lokalt sentrum med bymessige kvaliteter. 

Det blir en tett bebyggelse med 4.000 beboere og 7.000-9.000 arbeidsplasser. I 2035 er det planlagt at 14.000 beboere og 12.000 arbeidsplasser vil sogne til Fornebu Sør.

Vedtaket og plandokumentene kan leses på innsyn på kommunens nettsider her

Alle dokumenter i saken:Arkivsak 20/786 - Fornebu – Fornebu Sør – planprogram med byplangrep (baerum.kommune.no) 

For mer info se også Fornebu sør | Stedsutvikling | Bærum kommune (baerum.kommune.no) 


Detaljregulering
Kommunen har videre kunngjort detaljregulering av to områder innenfor planområdet:

Se også info om åpent plankontor på Fornebupiloten for de to detaljreguleringene.

Styrer vurderer å gi innspill til planene og oppfordrer beboere til å enten sende styret innspill som kan samles (styret@pollensameiene.no). Det er også anledning til å sende innspill til Bærum kommune individuelt (se info i kunngjøringer om hvor du sender).

Detaljregulering Allmenningen og Rolfsbuktveien











Detaljregulering felt 4.4











Temakart for Fornebu Sør. Illustrasjon: Rodeo Arkitekter

Rolfsbuktveien (rødstiplet) med foreslått gatetun og 30 km/t. Ill: Rambøll











Forslag kiss & ride-plasser langs Rolfsbuktveien. Ill.: Rambøll


tirsdag 25. juni 2024

Nyhetsbrev Rolfsbukta Huseierforening juni 2024

Huseierforeningen avholdt sitt årsmøte i mai og to nye styremedlemmer ble innvalgt: Terje Andersen og Bernt Jessen fra hhv sameiet Rolfsbukta 12-20 og Marina. Ny leder av valgkomiteen er Terje Halvorsen fra Marina.

Regnskap for 2023 og budsjett for 2024 ble vedtatt. Det har vært to betydelige utgiftsposter den senere tid: reparasjon og oppgradering av det elektriske anlegget i utearealene og ny front på bryggen. For å finansiere oppgraderingen på bryggen har styret måtte trekke på oppspart kapital og en ekstern prosjektleder ble engasjert til å lese arbeidet. Styret er meget fornøyd med at arbeidet ble utført innenfor avsatt budsjett og til avtalt tid. Båteierne (brukerne av de reserverte plassene) har bidratt med sin andel av finansieringen.

Bassenget og fontenen fungerer i år som forutsatt etter fjorårets reparasjon av betongdekket. Dekket er et tynt lag og kan lett sprekke hvis stein og sand blir kastet opp i bassenget. Vi vil igjen oppfordrer foreldre til å passe på barna og at plastikkleker ikke blir liggende i bassenget. Det vil tette rørene.

Agaia har ansvaret for grønn skjøtsel av uteområdene og to magnoliabusker er plantet øverst ved bassenget. De erstatter pryd kirsebærtrærne som døde for noen sesonger tilbake.

Skogholtet bak lekeplassen er blitt ryddet av Lions lokallag. Skogen er vernet, men søppel og trær som var falt ned, gjorde området utrivelig.

På lekeplassen møtes hver onsdag formiddag en gjeng beboere for å spille boules/petanque. Alle kan være med. Gruppen har også en Facebook-side.

Det har tidligere vært en utfordring at beboere og eksterne har misbrukt gjesteplassene for båter. Styret har vært i kontakt med både politi og kommunen for å høre hvilke tiltak som kan iverksettes. Det et innført ny type oblat og gjesteplassene er tydelig merket. Vi vil oppfordre beboerne til å respektere at liggetid på gjesteplassene er 24 timer. Oblat kan hentes hos Hanne Ebbesen i Rolfsbukta terrasse.

Byggingen av den nye trafostasjonen mot Rolfsbuktveien starter opp i sommer og vi må påregne støy i flere måneder fremover.
Arbeidet med Fornebubanen går sin gang og stasjonen under bakken skal nå utformes.
Ang utbyggingen rundt Fornebu brygge er det lite nytt å melde fra vår side.

Vi minner styrene om betydningen av gjennomføre lovpålagte kontroller med sine gassanlegg. Vi viser til redegjørelsen som ble holdt på årsmøtet i Huseierforeningen i mai.

Vi ønsker alle beboere en god sommer! 

Mvh Tove Skarstein
Styreleder

tirsdag 18. juni 2024

FOMA 2025

Fornebu Art and Music Festival (FOMA) tilbyr allerede nå svært gunstige billetter til naboer av festivalen.

Sikre deg rimelige billetter ved å følge denne lenken.

lørdag 25. mai 2024

Service på gassanlegget 11. - 13. juni

Det blir gjennomført årlig service og kontroll av gassanlegget i den enkelte leilighet i perioden 11. - 13.
juni. 

Sjekk denne listen for når servicefirmaet kommer til din leilighet.

Det er viktig at du er til stede eller avtaler med nabo når servicetekniker kommer. Det er kostnads- og tidkrevende å følge opp leiligheter som ikke får gjennomført service og det er et sikkerhetskrav at dette gjennomføres - så takk for at du bidrar til enkel gjennomføring.


mandag 20. mai 2024

Kontroll brannalarm 21. mai med klokketest

21. mai kl 08:00 er det årskontroll av brannvarslingsanlegget, det utføres samtidig klokketest. Det skal ikke evakueres når alarmen går.

torsdag 16. mai 2024

Garasjevask 24. mai

Fredag 24. mai kl 07:30 til 18:00 pågår garasjevask og alle biler må flyttes ut.

Husk å fjerne gjenstander fra garasjeplassen din, det kan bli skadet under vasking og det medfører også økt brannrisiko.

mandag 29. april 2024

Velkommen til dugnad 7. mai

Nå er våren kommet, og det er tid for årets dugnad. Vi har satt av 7. mai til dugnad. Dugnaden starter opp kl 17.30 og vil avsluttes med en liten matbit og forfriskninger. Oppmøte ved grillen ved vannspeilet. Dugnaden gjennomføres i samarbeid med Sameiet Rolfstangveien 12-20 (sameiet ned mot Rolfsbukta i forlengelsen av Pollen 1).

Vi håper at flest mulige har en mulighet til å sette av noen timer denne dagen for å bidra til at våre arealer blir tatt vare på, samt kjent med noen av dine naboer.

Hilsen styret Pollensameiene

søndag 28. april 2024

Ny styresammensetning og status for sammenslåing

Det har nylig vært avholdt årsmøte i sameiene og det er i den forbindelse valgt nytt styre.

Nils-Jørgen Felldal og Andreas Gjølme er takket av etter lang og god innsats for fellesskapet. Nye styremedlemmer er Andreas Fredrik Thoresen og Randi Storli. Nye varamedlemmer er Glenn Carlsen og Tormod Andreassen.

Geir Christensen ble valgt til ny styreleder.

Her finner du komplett oversikt over styret med kontaktinfo.

Høsten 2023 ble det holdt et ekstraordinært årsmøte i sameiene om sammenslåing til ett felles sameie, Pollen boligsameie. Det var klart flertall for sammenslåing. Status for denne prosessen er at vi venter på godkjenning hos Bærum kommune. Mer informasjon vil bli gitt fremover.

lørdag 13. april 2024

Paddel i Rolfsbukta

Den nye paddelbanen har nå åpnet på andre siden av Rolfsbuktveien.

Du kan booke time her:

https://www.matchi.se/facilities/popfornebu

onsdag 10. april 2024

Ny avtale for vaktmester og renhold

Styret har inngått ny renholds og vaktmesteravtale

Fra og med 10. april 2024 har sameiene fått ny vaktmester og renholdsavtale. Vaktmester Andersen vil være vår nye avtalepart. Det er ingen endringer i frekvens på vaktmester og renhold, dette utføres en gang per uke.

tirsdag 2. april 2024

Garasjeport stengt 4. april

Torsdag 4. april kl 10:00 til 12:00 er garasjeporten stengt for inn- og utkjøring. Årsaken er reparasjon av porten.

Hvis du må ut med bilen i nevnte tidsrom må du parkere utendørs i forkant.

lørdag 9. mars 2024

Nytt styre trenger nye medlemmer

Onsdag 17. april er det årsmøte i Pollensameiene I den forbindelse skal det velges to styremedlemmer, to varamedlemmer og to medlemmer av valgkomiteen.

Vil du være med på å utvikle og forme vårt bofellesskap, er det fint om du melder din interesse til valgkomiteen. Medlemmer i valgkomiteen er Randi Storli og Aagot Harstad.

Mvh Styret
Pollensameiene

torsdag 7. mars 2024

Instruks for brann, gass- og vannlekkasje

Styret følger jevnlig opp helse, miljø og sikkerhet i sameiene og ønsker å minne beboerne om å lese gjennom instruks for brann, vannlekkasje og gasslekkasje.

Du finner instruksene under menypunktet for sikkerhet.

Her finner du også viktig informasjon om ansvarsfordelingen for HMS og hvordan du skal forholde deg ved ulike ulykkes- og beredskapssituasjoner.

søndag 18. februar 2024

Informasjon til alle beboere om byggeaktivitet på brygga i Rolfsbukta

I perioden 19.02.24 – 19.04.24 vil det gjennomføres en del vedlikehold på brygga foran Marina – sameiene. Det er entrepenør-firmaet Nordocks som vil utføre dette.

Det som skal utføres er:
• Utskifting av bryggeskjørt på brygga foran Marina,
• Utskiftning av enkelte råtne bord i dekket og kaikantlist. Hele toppdekket vil ikke bli skiftet i denne omgang, men kun de bordene som er råtne.
• Reetablering av skråning mot sjø på kortende,
• Fjerning av moringer med tauverk.

Dette vil føre til noe støy og en mindre brakkerigg vil bli satt opp mellom Maria 1 og Marina 2, se oversiktsbilde:


Lagring av materialer og gammelt treverk vil skje på brygga.


Adkomst for arbeidere samt mottak av materialer er antatt å bli fra Rolfsbuktallèen (i svingen ned mot «Lille kanal»).

Vi beklager på forhånd for evt støy i denne perioden, men håper på forståelse for at dette er noe som må gjøres, som en del av vedlikeholdsplan for brygga vår.

Mvh
Rolfsbukta Huseierforening

søndag 28. januar 2024

Nyhetsbrev Rolfsbukts Huseierforening januar 2024

Vel overstått jul og nytt år!

Nyhetsbrevet for desember fra Huseierforeningen ble dessverre forsinket, noe som skyldes at skribenten falt på isen i desember og brakk høyre håndledd. Det gjenspeiler situasjonen i vinter med mye vær og glattis. Som flere av beboerne har meldt, har det vært utfordringer med å få ryddet snø, måkt og strødd i våre gangveier og trapper. Vårt vaktmesterselskap har gjort så godt de kunne, men snømengdene har vært overveldende og for få folk. Vi har løpende dialog med vaktmester Andersen og vil ha et oppsummeringsmøte når vintersesongen er over.

Høsten prioriteringer mht oppgaver for styret i Huseierforeningen har vært konsentrert om å utbedre og reparere alle elektriske installasjoner på uteområdene. Her har det vært et betydelig etterslep på flere år ang vedlikehold. Vårt firma Kreativ Elektro har gjort en stor innsats med å søke opp jordfeil og sørge for at det er lys i alle lamper. Dette har vært en betydelig utgift på årets budsjett, men godt lys er viktig for sikkerheten langs sjøen og veier. En annen viktig oppgave harvært å oppdatere og bringe i orden alle pålagte kontroller som gjelder gassanlegget. Her er det strenge forskrifter og alle krav til sikkerhet er nå oppfylt. Huseierforeningens ansvar er gassinstallasjoner inn til sameiene - inne i bygningene er sameienes ansvar. Vi vil minne om at sameiene også har et ansvar for å kontrollere sine gassanlegg regelmessig.

Vi har kunnet glede oss over at bassenget og fontenen har fungert som normalt siste sesong. Med bygging av trafostasjon i Rolfsbuktveien, har vi meldt til utbygger risikoen for at sprengningsarbeidet at det skal oppstå sprekker i bunnen av bassenget. Reparasjon av bassenget gjennom flere sesonger har vært en betydelig utgift, riktignok dekket av OBOS hittil. Det nye skader vil eventuelt bli belastet vårt budsjett. Vi gjentar oppfordringer om at foreldre passer på at barna ikke hiver stein i bassenget. Det kan føre til nye sprekker i dekket og dermed lekkasjer som gjør at fontenen ikke virker.

Fornebubanen melder at de skal begynne arbeide med stasjonen Fornebu sør og at det vil i en periode føre til høyere støynivå, Det er lite vi kan gjøre med det, og vi oppfordrer alle til å abonnere på nyhetsbrevet fra Fornebubanen for å følge med på arbeidet.

Til våren vil vi prioritere stell av grøntarealet og legge til rette sammen med Agaia å holde en høy estetisk standard samt miljøvennlig vedlikehold. Em større oppgave på vårparten er rehabilitering av fronten på bryggen utenfor Marina/Tangen. Det er mange år siden den ble bygget og det er på tide å få ny front, samt skifte ut råtne bord på bryggegangen. Vi legger opp til at arbeidet skal være ferdig i god tid før sommersesongen. Styret ar engasjert siv.ing. Jon Gullbrekken som prosjektansvarlig for denne jobben. Gullbrekken var tidligere ansatt hos Rambøll og nN

Årsmøtet for RH skal holdes i slutten av april og vi trenger to nye styremedlemmer. De som er interessert i å delta i styrearbeidet, kan melde interesse til leder for valgkomiteen Liv Hansteen.

Neste nyhetsbrev kommer ved påsketider.

Mvh Styret i Rolfsbukta Huseierforening

Terje, Oddmund, Hanne, Rune, Kristin og Tove (leder)

søndag 21. januar 2024

Fjern snø på veranda og hold sluk åpent

Nå er det omslag til mildvær og det er meldt mye regn det neste døgnet. På mange verandaer ligger det fortsatt snø. Sjekk at ikke snøen hindrer vannet i å renne mot avløp. Vannet kan ellers finne nye veier inn mellom veranda og bygningsvegg, med potensielt dyre vannskader som resultat.

fredag 19. januar 2024

Nye redskapsboder

Vi har nå satt opp to lagerboder i kjelleren, i mellomgangen mellom garasjedør og inngang til oppgang i nummer 6 og nummer 8. 

Disse vil bli brukt for å fjerne lagring som er i dagens søppelrom i 1 etasje. Det vil bli lagret spader, koster, vannslanger, grønne søppelposer osv i disse rommene.

Rommene vil være ulåst og vi håper alle kan bidra med å holde orden i rommene. 

Det er ikke anledning til å lagre elementer i rommet som ikke er felles eie for sameiet. Hvert rom får en hylleseksjon som kan benyttes til mindre elementer.