Informer nye beboere om nettsiden www.pollensameiene.no og be de lese gjennom Nyttig info. Nye beboere får de fleste avklaringene gjennom denne siden.
Vi setter stor pris på om alle beboere setter seg inn i informasjonen, styret er beboerdrevet og har begrenset kapasitet til å håndtere enkeltsaker.
Gå gjennom disse punktene:
- Informere OBOS v/ forvaltningskonsulent om ny eier og oppgi kontaktinformasjon, mobil og epost (se siden Kontakt)
- Overføre nøkkelbrikker (3 stk + evt ekstrabrikker) og alle nøkler, informere om rutiner
- Overføre strømavtale for leiligheten, kontakt din strømleverandør
- Overføre avtale for varme og varmtvann, kontakte Techem
- Kontakte OBOS OpenNet kundeservice for overføring av bruker på TV og bredbånd. Husk at fibermodem og wifi tilhører leiligheten, eventuelt TV-utstyr må avklares med din valgte TV-leverandør
- Hvis du har gass, kontakte Norsk Gassnett for overføring av abonnement til ny eier.
- Hvis du har ladeboks for elbil i garasjen, slette egen bruker i SmartCharge-appen og be ny beboer lage sin egen profil, gi beskjed til current.eco
- Bestille skilt til postkasser og ringetablå, se Nyttig info for hvordan du bestiller korrekt skilting
- Overlevere alle nøkler og fjernkontroll til garasjeporten
- Gjesteparkering registrering: Melde i fra om ny eier/leietakers mobilnr som skal ha tilgang til appen AimoParkNorway gjennom meldsak.pollensameiene.no
- Melde deg selv av og ny beboer på distribusjonsliste for nyhetsvarsler, legg inn info på meldsak.pollensameiene.no
- Informere ny eier / beboere om å holde seg oppdatert og søke info på pollensameiene.no
Du finner detaljert informasjon om hvert punkt ved å gå til siden Nyttig info eller bruk direktelinkene i punktlisten over.